söndag 9 januari 2011

En ny dag har startat. Trollungen är i full fart med sina leksaker. Visst är det konstigt att man alltid får leksaker som låter i present, men man köper aldrig egna. Hm undrar just varför.  Det lilla  trollet övar flitigt med att gå och visst tar han några steg emellanåt. Små små stapplande steg med de små kycklingbenen. Så fantastiskt gulligt att jag blir tårögd. Den finaste pojken som finns! Jag märker det inte längre, eller rättare sagt så bryr jag mig inte att han har Ds. Klart man blir medveten igen vid läkarbesök eller när någon kläcker ur sig nått klantigt. Varje barn utvecklas ju i sin egen takt och för vissa tar det ibland längre tid att lära sig saker. Alla är vi olika och det är ju precis så det skall vara.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Först och främst är Fredric en liten mäniska, ett barn. Som har samma behov som vi alla har, som alla barn har. Sen någonstans på punkt tio har han sitt handikapp. Men där är ingen som vet hur han kommer att utvecklas. Det kan bara framtiden visa. Liksom det gör för alla mäniskor. Varje mäniska är unik och fantastik.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Fint Catrine!
    Så känner jag med också med min Julian , det är personen Julian och syndromet som någonstans på något konstigt sätt ska mötas och bli till ett. I början hade jag så svårt för detta. Tyckte att syndromet var en fiende som inkräktade på Julians alla förmågor.

    Stor kram! Och trevlig helg!

    SvaraRadera