tisdag 1 mars 2011

Två år är en lång tid, samtidigt som den känns ganska kort. Idag har det gått två år sedan Martin rycktes bort från oss.  Jag minns den där dagen som igår. Den obehagliga känslan, när mobiltelefonen ringde. Det var min första sovmorgon sedan Fredric föddes och jag var sjukt trött. Jag slängde mig in i bilen och hann upp. Synen som mötte mig var skrämmande, det hemska ljudet av de rossliga tunga andetagen, som han kämpade i motvind.... Och plötsligt blev det helt tyst. Jag mådde så vansinnigt illa. Virrvarret var igång. 

Allt som skulle avslutas, ändras och flyttas. Bouppteckning , begravning, att hålla mig själv flytande. Jag hade ju ett litet litet barn att ta hand om. Det som smärtade mest var att de nära svek, och reste iväg. Iväg bort från verkligheten. De flyr än idag medan jag själv valde att börja kravla. Kravla ur det djupa jävla hålet som jag satt fast i. Och med hjälp av min envishet, min underbara lilla pojke och mina vänner och familj så klarade jag det. Jag tog mig tillbaka och när jag som minst anade det så träffade jag min underbara J. Han fanns där vid min sida och bara var den jag tycker så vansinnigt mycket om. Den finaste låtsaspappan man kan tänka sig och Fredrics absoluta favorit. Att se de två tillsammans värmer mitt hjärta och jag inser hur lyckligt lottad jag är idag.

 Jag kommer aldrig glömma, jag kommer alltid prata om honom och han kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Det kan ingen ta ifrån mig. Han gav mig det finaste man någonsin kan få.  Vår underbara lilla trollunge. Det absolut finaste som finns. 

1 kommentar:

  1. Förstår att det är en väldigt tung dag för dig och mina tankar har varit hos er idag ska du veta. Tyvärr hann jag aldrig och träffa martin men tror att det var ödet annars hade vi nog aldrig träffats. Du ska veta att du är en jätte bra och underbar vän som är där för mig och kan lyssna och komma med dina råd nu när jag är i den sitsen jag är i. Fredric och Jonas betyder också jätte mycket för våran familje. Men du har fått en speciell plats i mitt hjärta och det kommer du alltid att ha ska du veta. Tack ännu en gång för att ni finns alla tre. Puss och kram från din " tvilling" Chatrine



    <

    SvaraRadera