måndag 16 mars 2009

16 Mars

Fick idag ett paket på posten. ETt paket från en vän som jag stött bort utan att jag egentligen velat, men ingen vet hur man reagerar i såna här situationer . I paketet fanns ett fotoalbum. Ett fantastiskt vackert fotoalbum, med bilder på mig och Martin när vi var i Helsingborg med vännen och hennes man. Inte en sur min på en enda bild. Bara leenden överallt. Det var så han var min Martin. Full av liv och full av rörelse. Tårarna rann på mina kinder samtidigt som jag försökte mata lillprinsen. Han bara tittade på mig med sina stora ögon och blinkade,precis som han sa : men mamma var inte lessen, jag finns ju här..... Min lilla prins han ger så otroligt mycket i denna svåra stund. Ibland vet jag inte alls hur jag skall reda ut alla dessa känslosvall. 

Livet är bra märkligt ibland. Tidigare så har Martins mamma berättat om sin väninnas bekant en kille lika gammal som Martin, D, som 2 år tidigare än Martin fick veta att han hade en h
järntumör. (D:s fru och jag har tidigare haft kontakt, innan Martins operation). D är nu jättedålig och hans fru skall ha barn vilken dag som helst. Jag letade idag fram hennes mobilnummer på nätet och kände att jag var tvungen att skriva något. Jag skrev att jag fanns här om hon ville prata och att jag tänkte på dem varje dag. Jag skrev även att Martin gav mig det finaste som finns, en liten pojke, vacker som få. Hon svarade med att hon tyckte det var skönt att jag hört av mig och att jag verkligen förstod vad hon gick igenom. Vi skulle höras i veckan. Det kändes så skönt att bara med en liten tanke kunna skicka lite lite lite energi till någon som lever i denna fruktansvärda dimma. Det är en vansinnig smärta att se sin älskade tyna bort framför ens ögon. Man är så passiv, för även om man skulle kunna ge sitt egna liv för att hjälpa så kan man inget göra mer än att se på.
Saknar dig så Martini!!!


3 kommentarer:

  1. hej. Mitt namn är chatrine. Jag har en pojke med ds och hjärtfel han föddes den 26 maj 2008. Jag blir helt rörd när jag läser vad du har och går igenom. Din lille kille e såå söt. Titta gärna in på våran blogg www.maximozolsson.blogg.se Kommer att titta in på din blogg flera gånger. Skör om dig. Kram Chatrine

    SvaraRadera
  2. Hej igen.Maximoz gjorde sin operation akut när han var 8 veckoe gammal han kommer att få göra en operation till. Skulle vara jätte roligt och kanske träffas när ni ska göra er operation vi bor bara 1,5 mil ifrån lund och som maximoz är ofta sjuk så e vi ofta inne på avdelningen. Du kanske kan skicka din mail så vi kan hålla kontakten. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej
    Min mail är catrine@Noorlander.se
    Fredric har Av commune.det vore kul att ses i Lund
    Kram

    SvaraRadera